ویژگی های بارز ورق استیل سهند استیل دیدار

ویژگی های بارز ورق استیل

یکی از پرمصرف ترین و محبوبت ترین انواع ورق فولادی در بازار ایران، ورق استیل است. این متریال از ترکیب آهن، کرم و در بعضی موارد از نیکل تشکیل می شود. از ویژگی های بارز ورق استیل می توان به خواص فیزیکی و مکانیکی آن اشاره کرد. در حال حاضر ورق استیل به دلیل داشتن مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی و استحکام بالا در صنایع مختلفی کاربرد دارد. در این مطلب قصد داریم با ویژگی های بارز ورق استیل سهند استیل دیدار آشنا شویم.

عناصر موجود در ورق استیل

ترکیب شیمیایی انواع ورق استیل از عناصر مختلفی تشکیل می شوند که از آن جمله می توان به آهن، کربن، کروم، نیکل، مولیبدن، منگنز، سیلیکون، سولفور، تیتانیوم و نیتروژن اشاره کرد. از لحاظ ترکیبات شیمیایی ورق استیل به دو نوع ورق استیل نگیر و بگیر تقسیم می شود.

1.ویژگی های بارز ورق استیل بگیر

از ویژگی های بارز ورق استیل بگیر وجود خاصیت مغناطیسی آن است که می تواند جذب آهن ربا شود؛ معمولا این ورق های استیل از خانواده فولاد فریتی هستند. در حالی که ورق استیل نگیر فاقد خاصیت مغناطیسی است و جذب آهن ربا نمی شود؛ این استیل ها از خانواده فولاد استنیتی هستند. قابلیت شکل پذیری در ورق استیل بگیر بهتر است و به دلیل کیفیت بالاتر، کاربرد بیشتری دارند و در نتیجه با قیمت گران تری عرضه می شوند.

2.ویژگی های بارز ورق استیل نگیر

هر چه میزان عنصر نیکل در ورق استیل بیشتر باشد برای جذب آهن ربا شدن خاصیت کمتری دارد. همچنین ورق های استیل که مقدار کروم در آن زیاد است بیشتر می توانند جذب آهن ربا شوند. این ورق استیل مقدار بیشتری کرین دارد و دارای استحکام بیشتری نیز است.

با خرید انواع ورق استیل از شرکت سهند استیل دیدار  بلافاصله بعد از ثبت سفارش محصول مورد نظر شما با بهترین شرایط به مقصد ارسال می شود.

ویژگی های بارز ورق استیل سهند استیل دیدار


خواص و ویژگی های بارز ورق استیل سهند استیل دیدار

ورق های استیل به دلیل ترکیبات منحصربفرد آلیاژها و اجزای آن دارای خواص بی نظیری است. از جمله این ویژگی ها می توان به ظاهر زیبا، قابلیت جوشکاری و عمر مفید و طولانی اشاره کرد. در این بخش از مقاله به بررسی مهم ترین ویژگی های بارز ورق استیل می پردازیم.

1.خاصیت ضدزنگ ورق استیل

ضد زنگ بودن استیل به دلیل وجود عنصر کروم است و  از ویژگی های مهم این متریال محسوب می شود. در صورتی ورق استیل خاصیت ضد زنگ پیدا می کند که حداقل در آن  ۵/۱۰ ٪ کروم وجود داشته باشد.

2.قابلیت بازیافت‌پذیری استنلس استیل

به صورت صد در صدی ورق های استیل قابل بازیافت هستند؛ به طوری که می توان آن‌ها را ذوب کرده و مجدد قالب‌گیری نمود. در جهان درصد بسیار بالایی از استیل به روش بازیافت تولید می شوند.

3.استحکام و سختی ورق استیل

استحکام و سختی بالا از دیگر ویژگی های بارز ورق استیل سهند استیل دیدار است؛ میزان استحکام انواع ورق استیل به مقدار کربن در ترکیب شیمیایی این متریال بستگی دارد. به طوری که با افزایش درصد وزنی عنصر کربن در آلیاژ استیل شاهد سختی و استحکام کششی بیشتر ورق استیل هستیم. در بین انواع ورق های استیل میزان سختی و استحکام ورق استیل نگیر بیشتر از ورق استیل بگیر است.

4.مقاومت بالا در برابر خوردگی

در فولاد و ورق استیل ضد زنگ حداقل 10.5 درصد عنصر کروم وجود دارد؛ به همین دلیل همواره یک لایه غیر فعال اکسید کروم از فولاد محافظت کرده و مقاومت استیل را در برابر خوردگی افزایش می دهد.

 

خرید و استعلام آنلاین به صورت 24 ساعته با ما در تماس باشید.

 

کاربردهای مهم  ورق استیل

ویژگی های بارز ورق استیل باعث شده این متریال قابلیت های منحصربه‌فردی داشته باشد و در صنایع گوناگون استفاده شود. از جمله کاربردهای ورق استیل می توان به صنایع تولید سیمان، تولید کاغذ و مواد شیمیایی اشاره کرد. سایر موارد مصرف انواع ورق استیل به شرح زیر است.

  • صنایع غذایی
  • صنایع پتروشیمی
  • ساخت بدنه‌ خودرو، هواپیما و کامیون
  • ساخت لوازم خانگی
  • ساخت بدنه، پوشش و سقف آسانسور
  • ساخت قطعات بزرگ در کشتی‌ سازی

بر اساس آمارهای انجمن جهانی استیل پرکاربردترین گرید استنلس استیل، گرید 304 است؛ همچنین پر مصرف ترین این ورق ها در بازار ایران شامل استیل های ۳۰۴، ۳۱۶ و ۴۳۰ هستند. قیمت نیکل در بازار جهانی و به تبع آن قیمت استیل 316 نیز در بازار افزایش یافته است؛ به همین دلیل ورق استیل گرید 430 که قیمت ارزانتری دارد بهترین جایگزین گرید 430 معرفی می شود.

جمع بندی

یکی مشکلات مشتریان هنگام خرید ورق استیل دشواری در انتخاب بهترین گرید، تعیین ابعاد و ضخامت برای کاربرد مدنظر است. ما در فروشگاه سهند استیل دیدار با خدمات مشاوره تخصصی کاملا رایگان به مشتریان کمک خواهیم کرد تا بهترین و با کیفیت ترین انتخاب ورق استیل را داشته باشند.

به این مقاله امتیاز دهید
تیم تولید محتوا