قیمت ورق استیل مات

ورق استیل مات

در بازار انواع ورق استیل وجود دارد که هر یک با توجه به خواص و ویژگی هایی خود در صنایع مختلفی استفاده می شوند. قیمت ورق استیل مات نسبت به سایر ورق‌های استیل ارزان‌تر است؛ در این مطلب قصد داریم با مشخصات ورق استیل مات و تفاوت آن با ورق استیل براق آشنا شویم.

ورق استیل مات چیست؟

برای تبدیل شدن ورق استیل به یک محصول کاربردی و زیبا باید مراحل زیادی انجام شود. این ورق‌ها بری استفاده در کاربردهای گوناگون باید پرداخت شوند. ورق استیل مات رایج‌ترین ورق استنلس استیل محسوب می شود و به دلیل داشتن ترکیبات خاص دارای سطحی کاما زبر به رنگ نقره‌ای و مات یا و 2B است. این ورق‌ها در پولیش های متفاوتی تولید شده اند برای مثال در ورق BA یک سمت مات و طرف دیگر براق بوده و تقریبا تا Grit 400 پولیش داده می شود. پوشش ورق استیل مات 2B از لحاظ ظاهری کدر، تیره، غیر قابل انعکاس و زبر است.

ویژگی‌های  ورق  استیل مات

در ساخت انواع ورق استیل مات درصدهای مختلفی از عناصر به کار می رود که منتهی به تولید شماره‌های گوناگونی از ورق‌های استیل مات می شود. بیشترین سفارش ورق استیل مات مربوط به سه سایز، 100*200 سانتی‌متر،125 * 250 سانتی‌متر و 122 *244 است.

  • تولید ورق استیل مات در ابعاد و اندازه‌های مختلف
  • ساخت در عرض های 100 , 125 و 150 سانتی‌متری
  • ضخامت ورق استیل مات 1 الی 8 میلی‌متر
  • حاوی مقدار زیادی نیکل، کروم و مولیبدن
  • پوشش ورق استیل مات رول سرد است
  • سطح صاف و غیر بازتابنده دارد.

کاربرد ورق استیل مات

با توجه به خواص و ویژگی ها و مقدار عناصر مختلف در تولید ورق استیل مات، این محصول در ساخت ابزار و در صنایع گوناگونی کاربرد دارد. از مهم‌ترین کاربردهای این ورق‌ها می توان به استفاده در صنایع شیمیایی، دارویی، غلتک کاغذ سازی، تبریدی، تجهیزات لباسشویی و خشک شویی، تجهیزات فاضلاب و تجهیزات تبریدی، ساخت یخچال اشاره کرد.

نحوه تولید ورق استیل مات

در فرآیند ساخت ورق استیل مات ابتدا نورد سرد ذوب شده و در قالب‌های مخصوصی ریخته می شود. سپس به منظور رسوب زدایی محلول اسیدی مخصوصی را به نورد سرد ذوب شده، می افزایند. در مرحله بعد مواد ذوب شده جلا داده می شوند و ضخامت آن‌ها با کمک غلتک‌های خاصی کاهش می یابد. در نهایت ورق استیل در ابعاد و اندازه های مورد نظر برش می خورند.

انواع ورق استیل مات

انواع ورق استیل مات

ورق‌های استیل مات بر اساس خاصیت مغناطیسی به دو نوع ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر تقسیم می شوند.

1.ورق استیل مات بگیر

این ورق ها خواص مغناطیسی دارند و توسط  آهن‌ربا جذب می شوند. ورق استیل مات بگیر در اثر انجام عملیاتی روی ورق استیل گرید 400 به دست می آید. کاربرد ورق استیل مات بگیر در صنایع شیمیایی است.

2.ورق استیل مات نگیر

ورق استیل مات نگیر خاصیت مغناطیسی ندارد و با آهن‌ربا جذب نمی شود. این نوع ورق‌ها در نتیجه عملیاتی روی استیل گرید 300 تولید شده و معروف‌ترین ورق استیل گرید مورد استفاده در ساخت ورق استیل مات نگیر، استیل گرید 304 است. ورق های استیل مات نگیر در ابعاد مختلفی به شرح زیر تولید می شوند.

  • ورق‌ استیل مات نگیر با ابعاد ۱۰۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر
  • ورق‌ استیل مات نگیر با سایز ۱۲۲ در ۲۴۴ سانتی‌متر
  • ورق‌های‌ استیل مات نگیر با ابعاد ۱۲۵ در ۲۵۰ سانتی‌متر

 


تفاوت ورق استیل براق و مات

قیمت ورق استیل مات نسبت به ورق استیل براق کمتر است؛ زیرا ورق استیل طی فرآیند تولید تحت پرداخت کمتری قرار می گیرند. سطح ورق استیل براق صاف و صیقلی است؛ در حالی که ورق استیل مات سطح کدر و تیره دارد. ورق براق توسط پولیش داده شده و ضد خش و ضد لک است؛ ولی ورق مات تیره رنگ بوده و به راحتی لک می شود. از لحاظ زیبایی ظاهری نیز ورق استیل براق در مقایسه با ورق استیل مات زیباتر و لاکچری‌تر است؛ اما ورق استیل مات زیبایی ظاهری کمتری دارد.

قیمت ورق استیل مات

عوامل مختلفی قیمت ورق استیل مات را تحت تاثیر قرار می دهند که از مهم‌ترین آن می توان به نوسانات ارز، هزینه های نقل و انتقالات بین المللی، ضخامت، طول، ابعاد و سایز، برند و کارخانه تولید کننده، گرید و سری ورق استیل اشاره کرد. قیمت ورق استیل مات نگیر (گرید 304) گران‌تر از قیمت ورق استیل مات بگیر (گرید 400) است.

جمع بندی

با در نظر گرفتن قیمت و کیفیت و سایر مشخصات ورق استیل مات می توان برای خرید بهترین ورق استیل مات متناسب با کاربرد مورد نظر با سهند استیل دیدار در تماس باشید. همچنین برای استعلام و خرید انواع ورق استیل با شماره 02167138 و 09122369241 در تماس باشید.

به این مقاله امتیاز دهید
تیم تولید محتوا