مزایای اقتصادی استفاده از ورق استیل

مزایای اقتصادی استفاده از ورق استیل

مزایای اقتصادی استفاده از ورق استیل در صنایع مختلف باعث شده تا شرکت‌ها و پروژه‌های بسیاری به خرید ورق استیل روی بیاورند. با بررسی هزینه ورق استیل در مقایسه با سایر ورق‌های موجود در بازار، می‌توان دریافت که قیمت اولیه استیل نسبت به سایر آلیاژ‌ها بالاتر است. اما پایین بودن هزینه‌های عملیاتی برای تعمیر و نگهداری ورق‌های استیل، بالا بودن طول عمر تجهیزاتی که با استیل ساخته می‌شوند و موارد دیگری که در این نوشتار به آن ها اشاره می‌کنیم، باعث شده‌اند تا صرفه اقتصادی در خرید ورق استیل باشد.

مقاومت در برابر خوردگی

بالا بودن مقاومت ورق‌های استیل در برابر خوردگی و سایش باعث می‌شود تا تعمیر و نگهداری آن ها آسان باشد و نیازی به صرف هزینه‌های بالا برای تولید جایگزینی یا تعمیر و نگهداری آن ها نباشد. از این ورق‌ها در صنایع نفت و گاز استفاده می‌شود تا هزینه‌های نیروی انسانی و هزینه‌های تعمیر پایین بیاید. شاید هزینه اولیه خرید ورق استیل بالا باشد. اما اگر طی مدتی که این ورق‌ها استفاده می‌شوند، هزینه چندانی بابت نگهداری آن ها پرداخت نشود. قطعاً پرداخت هزینه اولیه بالاتر صرفه اقتصادی خواهد داشت و می‌تواند موجب بهبود عملکرد مالی در صنایع نفت و گاز شود.

طول عمر بالا

ورق استیل دارای طول عمر بالایی است. به همین خاطر سالیان سال قابل استفاده است و نیازی نیست که صاحبان شرکت‌ها و پروژه‌ها مجدداً برای خرید ورق سرمایه‌گذاری کنند. تجهیزاتی که از ورق‌های استیل ساخته می‌شوند در برابر نیروهای مخرب طبیعی مقاومت بالایی دارند و به ندرت پیش می‌آید که نیاز به تعویض داشته باشند. پس هزینه‌های کلی یک پروژه با خرید استیل کاهش پیدا می‌کند.

امنیت بالا ورق استیل

 

امنیت بالا

بالا بودن امنیت ورق‌های استیل و عدم نشت گاز یا نفت از تجهیزاتی که با ورق استیل ساخته شده‌اند، باعث می‌شود تا حوادث احتمالی کاهش پیدا کند. همین امر صاحبان شرکت‌ها را ترغیب می‌کند تا برای از بین بردن هزینه‌های ناشی از حوادث احتمالی و جلوگیری از خسارت‌های زیست محیطی از ورق‌های استیل استفاده کنند. مطمئناً دارا بودن تجهیزات امن و مطمئن به شهرت و اعتبار شرکت‌ها نیز می‌افزاید.

 تولید محصولات بیشتر و با کیفیت‌تر

استفاده از تجهیزاتی که از جنس استیل هستند، باعث می‌شود تا کارایی و بهره‌وری صنایع نفت و گاز افزایش پیدا کند. در نهایت نیز محصولاتی که تولید می‌شوند بیشتر هستند و کیفیت بالاتری دارند. تولید محصولات بیشتر در طولانی مدت موجب کسب درآمد و سود بیشتر برای شرکت‌ها می‌شود.

کاربردهای ورق استیل

تا این قسمت از مقاله درباره مزایای اقتصادی استفاده از ورق استیل صحبت کردیم. اما بد نیست مطالبی درباره کاربردهای این ورق‌ها در صنایع نفت و گاز ارائه کنیم.

استفاده از ورق استیل برای ساخت لوله‌های انتقال

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ورق استیل ساخت لوله‌های انتقال نفت و گاز است. این لوله‌ها که نفت و گاز را از چاه به تأسیسات فرآوری منتقل می‌کنند، باید مقاومت خوبی در برابر فشار و دمای بالا داشته باشند و چه فلزی می‌تواند در برابر خوردگی فشار و دمای بالا مانند استیل عمل کند.

ساخت مخازن

ساخت مخازن برای ذخیره‌سازی در صنایع نفت و گاز نیز نیاز به توجه زیادی دارد. به همین خاطر از ورق‌های استیل برای ساخت مخازن استفاده می‌شود تا بتواند در برابر شرایط جوی و مواد خورنده دوام بیاورد.

ساخت تجهیزات حفاری

تجهیزاتی که برای استخراج و حفاری در صنعت نفت و گاز استفاده می‌شوند، تحت فشار بالا هستند و در معرض عوامل خورنده قرار می‌گیرند. بنابراین باید مقاومت عالی داشته باشند. به همین خاطر است که از ورق‌های استیل استفاده می‌شود.


ساخت پلتفرم‌های دریایی

تجهیزات و پلتفرم‌های دریایی که برای استخراج نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند به مدت طولانی در معرض آب دریا، شرایط جوی بد و تحت دما و فشار بالا قرار می‌گیرند. پس باید حتماً از ورق‌های استیل ساخته شوند تا بتوانند در برابر شرایط بد جوی و آب شور دریا مقاومت کنند.

استفاده در پالایشگاه‌ها

صنایع میان دستی نفت و گاز مانند پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی نیز دارای تجهیزات با کیفیتی هستند. این تجهیزات باید در برابر مواد شیمیایی خورنده مقاوم باشند و دمای بالا را تحمل کنند. به همین خاطر است که استیل در این صنایع هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صنایع وابسته به نفت و گاز

صنایع وابسته به نفت و گاز مانند صنعت تولید پلاستیک، رنگ، کود و … نیز باید دارای تجهیزات، لوله‌ها، پمپ‌ها و مخازن استیل باشند تا بتوانند در برابر مواد شیمیایی مقاومت کنند.

کلام پایانی

مزایای اقتصادی استفاده از ورق استیل مربوط به ویژگی‌های این ورق‌ می‌شود. از آنجا که ورق‌های استیل طول عمر بالایی دارند، قابل بازیافت هستند، در برابر خوردگی، حرارت، مواد شیمیایی و شرایط جوی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند، طبیعی است که از ورق‌های استیل برای کاهش هزینه‌ها استفاده شود. ورق‌های استیل نیاز به نگهداری و تعمیر چندانی ندارند و تا سال‌های سال بدون عیب و ایراد کار می‌کنند. بنابراین موجب بهبود عملکرد شرکت‌ها، تولید بیشتر آن ها و به دست آوردن سود بیشتر می‌شوند.

5/5 - (2 امتیاز)
تیم تولید محتوا