راهنمای خرید ورق استیل 310S

راهنمای خرید ورق استیل 310S

ورق استیل 310S در گروه فولادهای زنگ نزن آستنیتی قرار گرفته است. این فولاد استیل با دارا بودن حد متوسطی از کربن در بسیاری موارد از جمله واحد تصفیه، ابزارهای روش گرمایی، قطعات کوره و… کاربرد دارد. فولاد گرید ۳۱۰ متشکل از سه نوع 310، H310 و S310 است. ترکیبات شیمیایی ویژگی و خواص ورق‌های استیل S310 درست مانند ورق استیل 310 بوده و تنها تفاوت آنها به مقدار محتوای کربن برمی‌گردد. ورق‌های استیل S310 از نوع کم کربن آلیاژ ۳۱۰ بوده و ورق‌های استیل H310 از نوع کربن بیشتر فولاد استیل ۳۱۰ هستند. با کم شدن میزان کربن می‌توان جوش پذیری فولاد استیل ۳۱۰ را افزایش داده و بارش کاربید آن را به حداقل رساند و بدین ترتیب باعث آسان‌تر شدن فرایند ساخت شد. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید ورق استیل 310S و مشخصات ، ویژگی و کاربردهای  ورق استیل 310 اس بپردازیم.

بررسی ورق استیل ۳۱۰ s

ورق استیل 310S در بازار تحت عنوان استیل نگیر S310 و همچنین استیل نسوز شناخته می‌شود. همچنین بر اساس استاندارد  DIN آلمان فولاد استیل S310 معروف به فولاد 1.4845 است. فولاد استیل S310 ضد زنگ و غیر مغناطیسی بوده و در برابر حرارت مستقیم ۱۰۰۰ درجه نیز از مقاومت بالایی برخوردار است. البته باید گفت که میزان حرارت فولاد استیل 310 بیشتر از استیل S310 است. ترکیبات شیمیایی ورق های استیل S310 عبارتند از ۲۴ الی ۲۶ درصد کروم،  ۰۷/۰ درصد کربن، ۰۱۵/۰ درصد گوگرد،  ۱۹ الی ۲۲ درصد فسفر منگنز سیلیسیم و نیکل است.

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات ورق های استیل 310S

خواص مکانیکی و ویژگی‌های ورق استیل 310S با ورق نگیر ۳۱۰ چندان تفاوتی ندارد. برخی از ویژگی‌های این ورق عبارتند از:

  • در مقایسه با فولاد استیل 310 از قابلیت جوش پذیری بهتری برخوردار است.
  • در مقابل حرارت بسیار مقاوم و مستحکم است.
  • از قابلیت ساخت با روش‌های مختلف و استاندارد برخوردار است.
  • در مقابل اکسیداسیون بسیار مقاوم است.
  • از خاصیت نسوز بودن برخوردار است.
  • دارای مقاومت بالایی در مقابل برخی از اسیدها البته در دمای معمولی است.
  • در مقابل سولفید شدن مقاوم است.
  • همچنین در محیط‌های مرطوب در مقابل زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است.

از مهمترین ویژگی‌های ورق های استیل S310 در مقایسه با ورق استیل ۳۱۰ می‌توان گفت که فولاد استیل S310 از استحکام کمتری در دمای بالا برخوردار است.

 

کاربرد ورق‌های استیل S310

موارد کاربرد ورق‌های استیل S310

ورق استیل 310S به طور کلی در دو نوع ورق مات تک پل و دو پل طراحی و تولید می‌شود که در تجهیزات صنعتی و اغلب صنایع کاربرد دارد. از کاربردهای رایج ورق های استیل 310S می‌توان به قطعات مورد استفاده در دیگ‌های بخار، کوره‌های صنعتی، واحد تصفیه، صنایع دارویی، روشنایی خودروسازی، ظروف آشپزخانه، صنایع غذایی و لبنی، مبدل‌های حرارتی، پتروشیمی، صنایع شیمیایی، صنایع راه و حمل و نقل و… اشاره داشت.

بررسی تفاوت‌های ورق استیل 310 s و ورق استیل 310

ورق استیل 310 اس و ورق استیل ۳۱۰ از ترکیب شیمیایی مشابه یکدیگر برخوردار بوده، اما از نظر دمای عملیاتی متفاوت هستند. ورق‌های استیل 310S از میزان کربن کمتری برخوردار بوده و بر همین اساس می‌توان از آنها در دمای بالاتر استفاده کرد. با توجه به این امر می‌توان گفت که ورق استیل ۳۱۰ s در مقایسه با ورق استیل ۳۱۰ از مقاومت حرارتی بالاتری برخوردار است. با توجه به این امر از این ورق می‌توان برای کاربردهای حرارتی از جمله ساخت بخاری‌ها، قطعات داخلی کوره‌های صنعتی و دیگر تجهیزات حرارتی استفاده کرد.

قیمت ورق‌های استیل ۳۱۰ اس در مقایسه با قیمت ورق استیل 310 بیشتر بوده، چرا که مقاومت حرارتی بالاتری از آن دارد. ضمن اینکه وجود کربن پایین در ورق استیل 310 اس موجب کاهش ترکیدگی و خوردگی در دماهای بالا شده و این امر باعث افزایش قیمت آن گردیده است. اما قیمت دقیق‌تر هر یک از این ورق‌ها به فاکتورهای مختلفی از جمله ضخامت، سایز، بازار فروش و تولید کننده بستگی دارد.

بررسی قیمت ورق استیل 310S

موارد مختلفی بر تعیین قیمت ورق‌ استیل مانند ورق استیل 310S تاثیرگذار هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

قیمت استیل

زمانی که آلیاژ استیل افزایش قیمت پیدا می‌کند به ترتیب بر قیمت کلیه گریدهای گوناگون تاثیر گذاشته و افزایش قیمت کلی را در پی دارد. همچنین گرید استیل بر تعیین این قیمت موثر است و برخی گریدها از قیمت بالاتری برخوردار بوده و برخی نیز ارزان‌تر هستند.

هزینه تولید ورق استیل

ورق‌های استیل دارای هر گریدی که باشند برای تولید نیاز به امکانات و تجهیزاتی دارند که در صورت افزایش آنها قیمت ورق‌های استیل 310 اس نیز افزایش می‌یابد.

کارخانه و برند تولید کننده 310S

امروزه ورق‌های استیل در برندهای مختلفی تولید می‌شوند. با توجه به اعتبار و سابقه هر برند تقاضا برای محصولات آن افزایش یافته و طبیعتاً قیمت محصول نیز گرانتر می‌شود.

بررسی دقیق وزن ورق استیل، از اصول اولیه تا کاربردهای عملی

مطالب مرتبط:

نرخ ارز و هزینه‌های واردات

ورق استیل 310S در شمار کالاهای وارداتی بوده و داخل کشور تولید نمی‌گردد،‌ از این رو افزایش قیمت نرخ ارز باعث افزایش قیمت این محصول می‌شود. همچنین فرایند واردات ورق استیل از جمله گمرک و دیگر هزینه‌های حمل و نقل بین المللی نیز بر قیمت این آلیاژ تاثیرگذار هستند.

میزان عرضه و تقاضا

چنانچه فروش و عرضه ورق های استیل 310S به نسبت خرید آن دچار کاهش شود با افزایش قیمت این ورق در بازار روبرو خواهیم شد. همینطور با کاهش میزان خرید و افزایش عرضه ورق استیل ۳۱۰ اس نیز انتظار کاهش قیمت آن را داریم. نوسانات فوق به طور معمول در بازار رخ می‌دهد اما بهتر است عرضه و تقاضا در تناسب بوده تا امکان کنترل قیمت‌ها وجود داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
تیم تولید محتوا