مزایای استفاده از پروفیل استیل

مزایای استفاده از پروفیل استیل

پروفیل استیل یکی از عناصر ساختمانی است که معمولاً به شکل مستطیل، مربع و گرد با ابعاد گوناگون تولید می‌شود. این عنصر ساختمانی که از جنس استیل ساخته شده در برابر خوردگی، حرارت و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد. قابلیت شکل پذیری بالا و هزینه پایین این عنصر ساختمانی باعث شده تا کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف داشته باشد. هدف ما از نوشتن این مقاله، اشاره به مزایای استفاده از پروفیل استیل است.

بررسی ویژگی‌ ها و مزایای استفاده از پروفیل استیل

پروفیل استیل یکی از مقاطع فولادی است که از آلیاژی بر پایه آهن ساخته شده است. مقدار کربن موجود در پروفیل استیل، 0/2 درصد است یکی دیگر از عناصر تشکیل دهنده این عنصر کروم است که باعث می‌شود پروفیل استیل ضد زنگ باشد. با توجه به ویژگی ‌هایی که درباره پروفیل ‌های استیل گفتیم، حالا نوبت به مزایای این مقاطع فولادی می‌رسد.

قیمت مناسب

هزینه خرید پروفیل استیل با توجه به طول عمر بالای این مقطع فولادی، بسیار مناسب است. همین باعث می‌ شود تا در صنایع مختلف از پروفیل ‌های استیل استفاده شود.

دوام و مقاومت بالا

پروفیل ‌های استیل در برابر خوردگی و حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند. به همین خاطر سال‌های سال قابل استفاده هستند و نیازی به تعویض تجهیزاتی که با این پروفیل‌ ها ساخته شده‌اند، وجود ندارد.

بازیافت پروفیل


قابل بازیافت هستند

پروفیل‌ های استیل قابل بازیافت بوده و همین باعث می‌شود تا برای محیط زیست خطری نداشته باشند.

ظاهر جذاب

عنصر استیل به خاطر داشتن ظاهر براق، زیبا و منحصر به فرد خود در صنایع مختلفی به کار می‌رود. پروفیل‌ های استیل هم دارای شکل زیبا و جذابی هستند و نیاز به نظافت و نگهداری چندانی ندارند. پروفیل‌های استیل دکوراتیو جزو نمونه‌های بارزی هستند که به خاطر داشتن ظاهر زیبا در ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای طراحی ساختمان‌هایی که ظاهر آن ها اهمیت دارد یا ساخت لوازم خانه و آشپزخانه شیک از استیل استفاده می‌شود.

مقاوم در برابر حرارت

پروفیل های استیل از عناصری تشکیل شده‌اند که در برابر دمای بالا و حرارت مقاومت خیلی خوبی دارند و این یکی از دلایل محبوبیت و مزایای استفاده از پروفیل استیل در صنایع است.

شکل پذیری خوب

انعطاف پذیری خوب پروفیل ‌های استیل، چقرمگی عالی آن ها و خواص مطلوب دیگری که دارند، باعث می‌شود تا محبوب باشند. بنابراین یکی از مزایای استفاده از پروفیل استیل این است که به خوبی شکل می‌پذیرد و انعطاف پذیر است.

ضد خوردگی هستند

پروفیل‌های استیل در مناطق شرجی بسیار کاربرد دارند. همانطور که می‌دانید در این مناطق مقاطع فلزی خیلی زود دچار خوردگی و زنگ زدگی می‌شوند. در صورتی که پروفیل‌های استیل چنین مشکلی را ندارند و در برابر اکسیداسیون دوام خوبی دارند.

تنوع ابعاد و اندازه‌ ها

اندازه‌ های متنوع و ابعاد گوناگون پروفیل‌های استیل سبب شده که جزو پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار باشند.

کاربرد پروفیل استیل چیست؟

پروفیل‌های استیل که با نام قوطی استیل هم شناخته می‌شوند، دارای کاربردهای متعددی هستند. بعضی از پروفیل‌های استیل که ابعاد بزرگی دارند در صنایعی مانند پتروشیمی، نفت و گاز کاربرد دارند. ولی اغلب این پروفیل‌ها با مقاطع کوچک در ساختمان سازی، خودروسازی و سایر مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم، استفاده می شوند.

  • ساخت نرده راه پله
  • استفاده در صنعت خودروسازی
  • ساخت چهارچوب درب آهنی
  • ساخت قاب‌های فلزی
  • استفاده در دکوراسیون داخلی
  • ساخت اسکلت‌های فلزی
  • ساخت میز و صندلی

 

معرفی انواع پروفیل استیل

پروفیل‌های استیل از نظر کاربرد و ظاهر به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این مقاطع فولادی به طور کلی دارای دو نوع باز و بسته هستند.

  • پروفیل‌های بسته به گونه‌ای تولید می‌شوند که اضلاع آن ها زاویه‌های بسته‌ای را با یکدیگر تشکیل می‌دهند. این پروفیل‌ها دارای اندازه و ضخامت‌های گوناگونی هستند.
  • پروفیل های استیل باز دارای اضلاع باز هستند. این پروفیل‌ها که آن ها را بسیار دیده‌اید، شامل میلگردها و تسمه‌ها می شوند و در مقاطع Z شکل و U شکل تولید می‌شوند.
  • یکی دیگر از انواع پروفیل استیل که مصرف زیادی در صنایع مختلف دارد، قوطی استیل است. قوطی‌های استیل در واقع زیر مجموعه پروفیل‌های استیل بسته هستند. اما دارای سطح مقطع مربعی و دایره‌ای می‌باشند. این پروفیل‌ها که به صورت لوله استیل، ورق استیل، میلگرد، نبشی تسمه و … تولید می‌شوند، نام‌ها و کاربردهای گوناگونی دارند. اما جنس همه این قوطی ‌ها از آلیاژ استیل است و فقط در روش تولید با یکدیگر تفاوت دارند.

کلام پایانی

مزایای استفاده از پروفیل استیل را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. اگر قصد خرید پروفیل استیل را دارید و قبل از خرید نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید از طریق شماره‌ های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره تلفنی دریافت نمایید. ممکن است با توجه به کاربرد مد نظر شما، نمونه خاصی از پروفیل‌ های استیل برای شما مناسب‌تر باشند. بنابراین لازم است که قبل از سفارش و از مشاوره و راهنمایی کارشناسان در این حوزه بهره ببرید.

به این مقاله امتیاز دهید
تیم تولید محتوا